MISTERI WANITA KYRGYSTAN DI HELIKOPTER JATUH TERHEMPAS DI SEMENYIH

Inikah Aidana Baizieva


Biodata Aidana Baizieva. Misteri Wanita Kyrgystan di Helikopter Terhempas Jatuh di Semenyih! 6 Mati Meninggal Dunia (termasuk Jamaluddin Jarjis): Walaupun kerajaan Malaysia memaklumkan berita terkini laporan siasatan kejadian nahas helikopter terhempas jatuh di Semenyih pada 4 April 2015 bersamaan hari Sabtu yang telah menyebabkan Tan Sri Jamaluddin Jarjis mati meninggal dunia bersama-sama 5 yang lain hanya akan diketahui sebulan lagi, sudah ada cakap-cakap dan persoalan berbangkit siapakah wanita misteri dalam helikopter yang terhempas jatuh di Semenyih itu?

Ini disebabkan terdapatnya seorang wanita warga Kyrgystan di pesawat helikopter terhempas itu telah mendapat perhatian dan tumpuan meluas bukan sahaja akhbar Malaysia malah beberapa akhbar terkemuka di luar negara. itu mencuri tumpuan. Nama wanita warga Kyrgystan adalah Aidana Baizieva yang merupakan salah seorang penumpang dalam helikopter terhempas (Dauphin 9M-IGB) itu tetapi identiti masih menjadi misteri dan tanda-tanya ramai sehingga ke hari ini berbanding identiti penumpang lain dalam helikopter yang jatuh terhempas itu sehingga ke hari ini.

BACA SINI : Biodata Kapten Noor Hafizah Mohd Idrus Pilot Juruterbang AirAsia
Mayat wanita Kyrgystan Aidana Baizieva telah pun dikenalpasti oleh seorang wanita yang juga merupakan rakan mangsa Aidana Baizieva. Malah kedutaan Kyrgystan juga telah sahkan wanita Kyrgystan yang bernama Aidana Baizieva sudah berada di Malaysia selama tempoh 1 tahun lamanya

Tragedi helikopter terhempas jatuh ini mula menjadi misteri dek kerana syarikat penerbangan itu sendiri yang tidak keluarkan sebarang kenyataan senarai pilot (juruterbang) dan co pilot (pembantu juruterbang) helikopter tersebut daripada awal.

Kelihatan tiada SOP yang jelas di situ. DNA cuma untuk mengesahkan sahaja..

  • Pada asalnya Kementerian Pengangkutan mengatakan pada Sabtu malam 4 April 2015 yang mana Aidana Baizieva adalah pembantu operasu helikopter 
  • Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam (DCA) Datuk Azaharuddin Abdul Rahman bukan pembantu juruterbang helikopter seperti yang didakwa Kementerian Pengangkutan Awam keran helikopter itu tidak memerlukan pembantu.

 Senarai Nama 6 Mangsa Helikopter Terhempas Jatuh di Semenyih 4 April 2015?


  1. Juruterbang Kapten Clifford William Fournier
  2. Aidana Baizieva Warga Kyrgyzstan
  3. Datuk Azlin Alias (Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri)
  4. Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis (Pengerusi Perbadanan PR1MA Malaysia)
  5. Pengawal peribadi Jamaluddin Razakan B Seran
  6. Datuk Tan Huat Seang.

Biodata Aidana Baizieva Wanita Misteri Helikopter Terhempas Jatuh?


  • Nama : Aidana Baizieva
  • Status : Bujang
  • Tinggal di Malaysia : Sudah setahun
  • Instagram : Tiada dikesan
  • Facebook Aidana Baizieva : Tiada dikesan
  • Twitter : Tiada dikesan
  • Kerjaya : Wartawan
  • Tempat belajar & Pengajian : International University of Information Technologies JSC dan bakal habis belajar sekitar tahun 2016.

Kredit to Berita Semasa
MISTERI WANITA KYRGYSTAN DI HELIKOPTER JATUH TERHEMPAS DI SEMENYIH Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Unknown

Post a Comment